25 februari - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu 25 februari - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu

25 februari

Door: Stephany

Blijf op de hoogte en volg Stephany

08 Maart 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Donderdag 25 februari 2016
Oh jawel! We zouden een boot trip krijgen! Een boottrip naar een eiland met een waterval waar drank en bbq inclusief was! We hadden er veel zin in maar het is niet door gegaan omdat het weer te slecht was, het regende hard en de zee was onrustig. Als alternatief bedacht Luke dat we ook naar een waterpark konden gaan. Het had in iedergeval een mooi uitzicht. Tussen een palmbomen bos in lag het zwembad met 2 grote glijbanen, eentje als wildwaterbaan en de andere heette slip&fly, lijkt op een skischans maar dan wordt je omhoog afgevuurd in plaats van vooruit.
Hier ontmoette we Harry en Eva voor de eerste keer, niet dat ze zichzelf voorstelde ofzo maar Luke zei dit zijn Harry en Eva en ze zullen een paar dagen aansluiten bij jullie. Later kwam ik erachter dat ze een stelletje waren en zelfs een van de twee onze reisleider zou zijn! Welke van de twee is nog onduidelijk..
Thuis van het zwembad zag ik vanaf ons restaurant van de cottages dat er een kitesurfer bezig was! Ik ben met Priscilla gaan kijken en over het strand gaan wandelen maar de kiter had net opgeruimd helaas.. hij vertelde mij dat hij een poolse kiteschool had maar dat hij het mij ook wel kon leren, op mijn vraag; was de wind te vlagerig? Ik zag dat de kite niet echt vooruit kwam. En; ik zie dat het een F-one bandit is, ik heb thuis een bandid 6, welke is deze? Hij snapte er dus niets van haha! Hij begreep er wel uit dat ik kon kiten en bood mij aan dat ik wel met zijn materiaal het water op mocht! Ik heb vriendelijk bedankt.. ik vertrouw zijn materiaal niet echt aangezien we niet eens Engels kunnen communiceren, daarvoor kan er veel te veel fout gaan!!
S'Avonds zijn we gaan eten en chillen in een leuke bar om even rustig ons eten te kunnen laten zakken om later weer naar een strandfeest te gaan. De bar was de bar waar Milou werk kon regelen voor mij maar ik had geen zin erop in te gaan aangezien zij nog steeds "vergeet" te betalen.
Betalen. Ik ben achterin de bar gaan zitten waar ze een heel gaaf meubel set hadden staan! Samen met Emily Alex Hanna, het koppeltje Alice en Andy en met Priscilla zaten we te kletsen op meubels (lees een salon tafel, een bankstel, twee grote fauteuils en barkrukjes er omheen) die van plastic waren en licht gaven! Van die sfeerverlichting die verandert van rood, oranje, geel naar groen naar blauw, paars, violet! Heel gaaf!! Het was tijd voor een drankje en aangezien een bucket in verhouding veel goedkoper was dan een glas vroeg ik aan de Thaise barvrouw wat een zoet drankje was. Ze stak 3 vingers omhoog, ter verduidelijking herhaalde ik, maakt niet uit welke cocktail als deze maar zoet is (omdat bij deze bar alleen de namen van de cocktail stonden ipv het recept erbij).. opnieuw stak ze 3 vingers in de lucht. Misschien had ik haar wel verkeerd begrepen en is dat de naam van de coctail. Ze pakte 2 buckets en vulde ze met hetzelfde mixje, 300 bath vraagt ze mij. De rat.. oke ik doe niet moeilijk, iemand anders wil vast wel deze cocktail.
Nee dus.. ik zat opgescheept met twee buckets! Ik denk dat het ongeveer een liter is per bucket!!! Ik zat nog steeds erg vol van het eten dus een liter vocht naar binnen werken viel niet mee, laat staan met alcohol gemixt! Ik zat als een vaatdoek op een barkruk met mijn rietje in mijn mond, al snel kwam Chantelle even kijken of alles wel goed was, ja dat wel ben alleen nog zo moe van het eten! Wil jij mijn bucket? Nope.. Amanda (uit Boston, Amerika) kwam ook een kijkje nemen, zit JIJ nou zomaar te zitten!? Haha ja ben moe van het eten, bucket?? Nee dankje drink jij maar lekker. Ik heb er 2 hoor!! Waarom dat dan? Verhaal uitgelegd, 3 vingers in de lucht etcetera.. toen kwam Emma en daarna Charlotte, zelfde verhaal haha. Amanda en Charlotte konden er niet over uit dat ik maar stil zat en niet danste op deze muziek, vonden ze ook wel weer lekker want dan leek het nog of hun konden dansen zeiden ze haha!
Oke bucket 1 was op, na 20 minuten! Nee grapje heb er bijna een dag over gedaan denk ik. Ik ging toch maar staan en langzaam kreeg ik energie! O jij zou toch stil staan zolang je een bucket in je hand hebt toch!? Oja oeps; freeze. Oke sfeer zat er ook voor mij in inmiddels en we zijn naar het Strand gegaan voor een strsndfeest, om de 8 dagen trip goed af te sluiten voor Emily Alex Hanna Amanda Alice en Andy. Amanda was alle dagen wat stil en ze heeft haar gezicht niet echt mee, daarom denken mensen al snel dat ze, de persoon waar ze mee praat, niet mag. Haar gezicht staat gewoon wat chagrijnig en ze praat monotoon maar ik heb al een paar keer echt met haar gekletst en ze bedoelt het echt niet zo maar zo is haar gezicht gewoon! Deze avond had Amanda alleen maar een big smile op haar gezicht was ze lekker aangeschoten en stond ze zonder genre te dansen! We hebben met heel de groep echt een leuke avond gegad en ik ben samen met Amanda naar huis gelopen, voor ons zat de avond erop. Afscheid genomen van mijn lieve vriendinnen Engeland ofwel Alex Emily en Hanna op hun aller laatste avond... en gedag gezegd tegen Pris en haar franse lover waar ze sinds we op het strand waren, als een kwal tegenaan geplakt zat hahaha! Dit is onze laatste avond op Koh Pangan maar we zitten weet tegelijk op Pucket dus daar komen ze elkaar weer tegen op onze laatste avond van de 18 dagen bucketlist trip.

((Dat gaat vandaag zijn!! Nu ik dit schrijf is het 6 maart en ik lig nu nog op bed in Phi Phi maar straks gaan we naar Pucket))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephany

Mijn naam is Stephany, ik heb 8 jaar in kapsalons gewerkt als kapster en heb altijd gedacht dat dit mijn bestemming zou zijn. Langzaam sloop het er in dat dit idee mij benauwde. Ik wilde mij nog niet vast pinnen op een en dezelfde plaats, hetzelfde land en dezelfde mensen. Ik wil gaan reizen! Ik wil zien wat er nog meer is in de wereld, waar ik kan helpen en waar nog wel de mooie dingen van de natuur in tact gehouden worden! In december 2014 heb ik een vaste baan aangeboden gekregen in de kapsalon waar ik werkte. Mijn derde contract werd verlengt en werd het een vaste. Helemaal top in deze economie waar menig mens heel wat voor over zou hebben. Ik wist niet goed wat ik ermee moest. Ik ging er vanuit dat ik, net als de rest van Nederland, moest zoeken naar een nieuwe baan dus ik zag mijn kans te reizen! Balen dus. Mijn collega is het gelukt zwanger te worden wat ze heel graag wilde en ik besloot na het zwangerschapsverlof mijn vleugels te spreiden. Ik heb na de kapsalon nog 3 maanden op school gewerkt als kappers docente en inmiddels werk ik bij het surf en snowboard merk Brunotti, zij geven mij de kans te werken en te reizen, top!! In oktober 2015 nam ik ontslag van mijn vaste baan om mijn ambities en wilde dromen te volgen, nu, begin 2016, start mijn eerste reis! Veel leesplezier, Liefs DreamCatcher.

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 7884

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 29 Maart 2016

Mijn eerste lange reis

Landen bezocht: