24 februari deel 2 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu 24 februari deel 2 - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu

24 februari deel 2

Door: Stephany

Blijf op de hoogte en volg Stephany

08 Maart 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Goedeavond lieve lezers!
Vandaag is het maandag 29 februari maar ik moet nog vanaf dag 6 vertellen..
Laatste blog waren we nog op bottle beach en we zijn nu nog aan wal van Kao Tao.
Laatste blog was dus net voor vertrek van bottle beach naar Koh Pangang. Op de laatste avond van bottle beach met ons prive feestje en nachtduik hebben we Alex Emiley en Hanna echt leren kennen. Zij gaat met zijn drieën rondreizen door Azië en Australië en zullen een jaar lang van huis zijn! Dan moet je wel hele goede vriendinnen zijn!! Maart 2017 zullen ze ongeveer thuis aankomen en volgend jaar zomer willen ze ons komen opzoeken in Nederland!

Woensdag 24 februari
Oke waar waren we.. Op Koh Pangan zouden we nog gaan wakeboarden maar dat is niet door gegaan vanwege het weer. We zijn 3 dagen op Koh Pangan geweest en ipv wakeboarden hebben we een mai tai les gedaan. Dit is DE sport van Thailand en wat mij betreft was het heel gaaf!!! De rest van de groep dacht daar toch anders over haha!
Na een bumpey road, again.. in een bloedheet Thailand (vandaag sloeg alles, ik denk dat het 50℃ was ongeveer) kwamen we aan op Koh Pangan na een half uurtje oversteken met de longtail boot, daarna overstappen in twee pickup busjes

((Oke even tussen haakjes, op dit moment varen we met een hele grote boot over de oceaan van Koh Tao naar Koh Guang (ofzo, dacht ik) en zo te voelen is er storm op zee want de nachtboot (zelfde idee als nachttrein) schud als een malle en ik begin mij misselijk te voelen gatverdamme het is een boottocht van 12 uur!! Dus kan zijn dat ik het typen staak en dat ik ga proberen te slapen. Ik heb al een misselijkheids pil ingenomen en nu mijn muziek in mijn oren voor afleiding. Ik zal de details van mijn hier en nu nog wel geven maar nu eerst even Koh Pangan))
Oke de twee pickup busjes, super benauwd dus, en omdat het wakeboarden niet door gaat gaan we mai tai doen! Heel gaaf want dit ga ik ook op Pucket doen tijdens de fitness bootcamp! We komen aan in een Thaise gym, een dak, geen muren een grote spiegel en bos en groen rondom, de vloer bedekt met rubberen matjes en een boksring aan de zijkant. 4 magere Thaise mannentjes die even lang zijn als ik maar dan ongeveer 40 kg wegen en super super gespierd zijn. Ze dragen de officiële boks broekjes, glimmende zijde hotpants broekjes met een split aan de zijkanten en graffiti teksten geborduurd.
We beginnen in een cirkel en moeten de man in het midden na doen die ons de slagen en stoten voor doet. Een paar meiden van de groep willen het niet eens proberen vanwege de warmte maar sommige vallen na deze cirkel al af!

((Storm op de slaapboot blijft hevig aan de gang, ik stop zometeen met typen en ga proberen te slapen voordat ik overgeef))

Na de oefen ronde mogen we de instructeur slaan en schoppen op zijn commando tegen de boks pads! Deze heeft Emma ook gefilmd voor mij, hierna gaan we tegen elkaar boksen! Heel erg leuk!
Bij aankomst had ik Pris al gezworen dat het zou gaan regenen door die benauwdheid en witte lucht, mee dat we klaar waren met de les begon het inderdaad te plenzen! Heerlijk want ik heb zoveel vocht verloren met het boksen! Zweet kwam overal uit in de 50℃ met ontzettend intensieve training met 10 pushups tussendoor (ha! Ik ben de enige die ze doet) dus die tropische regenbui heb ik verdiend!

((Voor nu sla ik deze op, weet niet wanneer ik verder ga maar dit sardientje gaat proberen te slapen in het midden van de ruige oceaan))
((Update: dit sardientje heeft de vaart overleefd, zelfs nog lekker kunnen slapen en zit nu in een taxibusje onderweg naar onze volgende Accommodatie)).

Na de regenbui en de mai tai lessen (ik heb echt geen idee hoe je mai tai koh pangan of koh guan spelt dus kan zijn dat ik het verkeerd schrijf, don't shoot the messenger) zijn we met de pickups, met alle backpacks op het dak met de stralende regen alsof een emmer leeg gegooid wordt, yep volledig doordrenkt, aangekomen bij onze accommodatie. Het heeft even geduurd want het leek erop dat er geen sleutel meer was en dus alle huisjes bezet waren.. na een uurtje dwalen bleek onze sleutel gewoon bij de receptie te liggen. We kunnen eindelijk de 20% steile berg beklimmen om lekker te douchen. In onze inmiddels beetje Thais kijkende ogen, super deluxe cottage! De naam is Backyard en we liggen inderdaad in de achtertuin van de oceaan! Alweer, heel dicht aan het water, alhoewel we ook al op het water van een meer, in drijvende huisjes hebben geslapen op Koh Sok en in huisjes op het strand aan de zee hebben geslapen op bottle beach.
Deze super grote cottage is zo luxe door de ruime badkamer eigen wc die je kan doortrekkenl!! En een warm water douche! (Ik kies toch voor koud water, vind ik juist wel lekker in deze hitte) Ook hebben we een koelkast airco en een slot op onze schuifdeuren! Na alles in de kamer gezet te hebben ofwel een tenten kamp gebouwd te hebben van onze zeiknatte spullen zijn we gaan dineren. Op blote voeten ga ik de nog vochtige straat op, door de plassen en het zand heen, net als de bewoners dat doen. Met mijn modder voeten lekker pizza eten in dit westerse restaurant!

((Het is nu 16:15 uur, vannacht hebben we geslapen op de boot, ik was zelfs vergeten dat ik vanochtend in de taxi nog verder getypt had))

Tijdens het dinner at Holly (vriendin van Luke) met ons mee, ze zat tegenover mij aan tafel, ze heeft verteld over hoe zij in Thailand terecht gekomen is en dat allemaal ontstaan is in China waar ze Luke ontmoet heeft, zo grappig! Weer een mooi verhaal over een spontaan avontuur...
Na het eten zijn we met overvolle buiken door naar een rave party geweest waar mensen nog steeds aan het feesten waren op de afterparty van de fullmoon party.... van 2 dagen geleden!!! Deze mensen waren al 2 dagen aan het raven op house muziek onder invloed van de nodige drugs en alcohol anders hou je dat nooit zo lang vol!! We waren gewaarschuwd door Luke en Holly voor deze zombies dat we schokkende beelden konden treffen haha daar was inderdaad niets over gelogen! Na een kwartier of dertig minuten daar geweest te zijn en al 3x dezelfde muziek gehoord te hebben, waarvan wij zouden zweren dat de dj een cd opgezet heeft met 4 nummertjes waarvan de zombies zich duidelijk totaal niet van bewust waren dat het telkens dezelfde nummers waren, zijn wij naar het strand gegaan waar strandfeesten bezig waren, niet zo bizar druk, aan de zee, op het strand, een briesje en hele gezellige dansmuziek die ons meteen te pakken had! De hele groep kon zich erin vinden en we hadden lol voor nog tien man extra!
Wat trouwens wel typisch was was dat op de house rave vooral bewoners aanwezig waren die vanuit Europa naar Thailand verhuisd zijn, allemaal verwilderde hippies met dreads piercings in hun gezicht en blote voeten en allemaal vanaf een jaartje of veertig oud.
Omdat het net een nachtje na volle maan was was de maan nog steeds mooi vol en helder. We hebben nog mooie foto's gemaakt! (Sorry het lukt mij niet met deze internetverbinding om foto's te uploaden)
Ik had mijn tubetje blauwe neonverf meegenomen en Priscilla heeft mijn arm volgeklad.
Er waren weer vuurshows, vuur limbo en touwtje springen met een vuur touw... nee ik heb het niet geprobeerd dat laat ik over aan dronken touristen die voor mijn leedvermaak zorgen haha! Nee echt, ik ben super bang voor vuur. Limbo kan ik echt wel, ik weet zeker dat ik ver zou komen!! Maar niet als de lat in brand staat. Touwtje springen ben ik overigens altijd al slecht in geweest dat lukte mij op de basisschool al niet goed haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephany

Mijn naam is Stephany, ik heb 8 jaar in kapsalons gewerkt als kapster en heb altijd gedacht dat dit mijn bestemming zou zijn. Langzaam sloop het er in dat dit idee mij benauwde. Ik wilde mij nog niet vast pinnen op een en dezelfde plaats, hetzelfde land en dezelfde mensen. Ik wil gaan reizen! Ik wil zien wat er nog meer is in de wereld, waar ik kan helpen en waar nog wel de mooie dingen van de natuur in tact gehouden worden! In december 2014 heb ik een vaste baan aangeboden gekregen in de kapsalon waar ik werkte. Mijn derde contract werd verlengt en werd het een vaste. Helemaal top in deze economie waar menig mens heel wat voor over zou hebben. Ik wist niet goed wat ik ermee moest. Ik ging er vanuit dat ik, net als de rest van Nederland, moest zoeken naar een nieuwe baan dus ik zag mijn kans te reizen! Balen dus. Mijn collega is het gelukt zwanger te worden wat ze heel graag wilde en ik besloot na het zwangerschapsverlof mijn vleugels te spreiden. Ik heb na de kapsalon nog 3 maanden op school gewerkt als kappers docente en inmiddels werk ik bij het surf en snowboard merk Brunotti, zij geven mij de kans te werken en te reizen, top!! In oktober 2015 nam ik ontslag van mijn vaste baan om mijn ambities en wilde dromen te volgen, nu, begin 2016, start mijn eerste reis! Veel leesplezier, Liefs DreamCatcher.

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7884

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 29 Maart 2016

Mijn eerste lange reis

Landen bezocht: