24 februari , nu echt dag 6! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu 24 februari , nu echt dag 6! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu

24 februari , nu echt dag 6!

Door: stephany

Blijf op de hoogte en volg Stephany

24 Februari 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Ik ben ergens de mist in gegaan met mijn telling maar vandaag is dag 6!

Na de 2 uur durende bus rit van gisteren moesten we 2 uur wachten op de veerboot en daarna duurde de boot tocht op een gigantisch schip 2,5 uur. Was niet warm, we zaten naast het raam.. Ik kreeg echt last van mijn keel! Eindelijk aangekomen op Koh Phangan was het ontzettend warm! Holly, de reisleidster en vriendin van luuk, de reisleider, kwam ons ophalen en is de hele groep van 21 man, in 2 pick-up auto's vervoerd. Ofwel 6 man in 1 (zaten in de auto zelf en laadbak vol backpacks, en de andere zat 2 man in de auto en 15 man in de laadbak!)
13 man op de banken en pris en ik tussen alle benen op de grond. Bloed bloed heet, midden op de dag, brandende zon en hutje mutje tegen elkaar aan geplakt. Het hoort erbij en zie je in films maar het is minder fris dan ik dacht haha
15 zwetende brandende mensen tegen elkaar aangeplakt over bergen en dal op een smal weggetje midden in de rimboe , gillende meiden in de achtbaan bochten en ingehouden adem tijdens passerend tegemoet komend veekeer. Een bocht waren ze asfalt aan het leggen, op een steile berg op onze kant van de weg maar er waren ook tegenliggers en een bewoner op scooter achter ons. Bij wegrijden op de berg met over over vol geladen pick-up rolde deze achteruit ondanks dat hij vol gas gaf op de ontzettend smalle weg in de bocht, we rolde achteruit en het scheelde een haar met de scooter die tegen ons aangeplakt stond te wachten omdat hij ook mee achteruit reed. Weer een inhoudende adem momentje! De sement vrachtwagen in de bocht op de steile berg eenmaal passerend was de weg te smal, onze pick-up reed met zijn banden tegen de vrachtwagen banden aan dus onder het genot van razende blazende uitlaatgassen en verbrand rubber stapte een "bouwvakker" (lees Thaise meneer met oude slippers aan , lange broek een hemd een bouwhelm op en een sigaret in zijn mond), om zijn vrachtwagen banden recht te draaien zodat wij er net langs konden!
De uur durende pick-up rit in brandende zon zwetende benen brandende huidjes gillende meiden achtbaan bochten tegenliggers scooters en ongelofelijke kuilen in de weg hebben we overleefd! We stappen uit op onze bestemming voor 2 dagen op Bottle Beach. Schitterend strand in een kom met huisjes op het strand. Voordeur uitlopen en de zee zien! Gisterenavond hadden we een kampvuur bbq vuurwerk en van die wens ballonnen opgelaten, hierna is de groep gaan slapen op een paar na. Het was nu tijd voor mijn eigen playlist uit de speakers galmend over het strand, Hollandse PartySquat klonk lekker en met ons 6e hebben we heerlijk gedanst tot 2 uur nachts, het was nog 25°c en bloed heet, dus we zijn het water in gerend, we zitten tenslotte aan de turquoise oceaan! Was een hele korte duik want we doken een zwerm kwallen eitjes in en die steken blijkbaar. Konden we niet zien ondanks dat de volle maan zo helder was als een lantaarnpaal.. snel eruit gerend en even later gaan slapen in ons strand huisje. Vanochtend vroeg wakker geworden en achterkomen dat ik vergeten was dat er 1000 bath in mijn bikini top zat... die is dus kwijt... is toch €25.

Lekker ontbeten , bezig zijn aan dit blog en als ik op uploaden klik ga ik het strand op. Het is nu 12:45 en om 14 uur vertrekt de longtail boot naar de andere kant van het eiland. Nu nog eventjes genieten dus, ik ga zometeen wandelen met pris en nog wat fotootjes maken.

Oja gisteren heb ik 2 mensen geknipt van onze groep op het strand!!

Doei!!! Ik ga het strand op! Vanmiddag wakeboarden (speedboat met surfplank erachteraan)

  • 24 Februari 2016 - 17:54

    Ellen Kuppens:

    Wat een heerlijke vakantie heb je.....

  • 01 Maart 2016 - 20:32

    Amy Verbogt:

    Hee Stephany!

    Leuk om dit van jou te lezen en heel goed en moedig van jou om deze beslissing te maken. Ik ga vanaf volgende week 5 maanden in Duitsland studeren en was dus hier een beetje aan het neuzen en zag jou hier! Echt heel stoer van je! Geniet ervan en pas goed op jezelf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephany

Mijn naam is Stephany, ik heb 8 jaar in kapsalons gewerkt als kapster en heb altijd gedacht dat dit mijn bestemming zou zijn. Langzaam sloop het er in dat dit idee mij benauwde. Ik wilde mij nog niet vast pinnen op een en dezelfde plaats, hetzelfde land en dezelfde mensen. Ik wil gaan reizen! Ik wil zien wat er nog meer is in de wereld, waar ik kan helpen en waar nog wel de mooie dingen van de natuur in tact gehouden worden! In december 2014 heb ik een vaste baan aangeboden gekregen in de kapsalon waar ik werkte. Mijn derde contract werd verlengt en werd het een vaste. Helemaal top in deze economie waar menig mens heel wat voor over zou hebben. Ik wist niet goed wat ik ermee moest. Ik ging er vanuit dat ik, net als de rest van Nederland, moest zoeken naar een nieuwe baan dus ik zag mijn kans te reizen! Balen dus. Mijn collega is het gelukt zwanger te worden wat ze heel graag wilde en ik besloot na het zwangerschapsverlof mijn vleugels te spreiden. Ik heb na de kapsalon nog 3 maanden op school gewerkt als kappers docente en inmiddels werk ik bij het surf en snowboard merk Brunotti, zij geven mij de kans te werken en te reizen, top!! In oktober 2015 nam ik ontslag van mijn vaste baan om mijn ambities en wilde dromen te volgen, nu, begin 2016, start mijn eerste reis! Veel leesplezier, Liefs DreamCatcher.

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 7850

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 29 Maart 2016

Mijn eerste lange reis

Landen bezocht: