Dag 3 4 5 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu Dag 3 4 5 6 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Stephany Bergen - WaarBenJij.nu

Dag 3 4 5 6

Blijf op de hoogte en volg Stephany

24 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Dag 3

(Vandaag is het dag 6)
Dag 3
Goedemorgen lieve lezers!!
Na het ontbijt heb ik voor de Thaise massage gekozen en dat was eng om er aan toe te geven, om te ontspannen maar als je daar over heen bent is het echt lekker! Ze trekken aan je benen en armen ze stompen erop ze leggen je neus op je knieën en doen dan hun knieën in je rug, dat soort truckjes! Anyway, het was lekker haha! Het was heel ontspannen en mijn lichaam voelde heerlijk los. Daarna hadden we nog 40 minuten over voor vertrek en ben ik met Priscilla en !!??!?!?!? Gaan winkelen op Koh San want hierna kunnen we niet meer winkelen. Toch nog een broek gekocht waar ik ontzettend mijn best voor moest doen! Ik zag 'm, felt in love, ging afdingen zoals ze ons verteld hebben.
Eerst een andere broek bij kraampje 1. Begin bij 50% eraf, ga dan langzaam omhoog. Ik zei dus 50% (oke miss iets minder) en ze werden geïrriteerd! Ze vroegen 380 ik zei 150 (uhu i did). Irritatie, nee ben je gek! Kan echt niet! Hand made made in Thailand! Good stuff! Hun zeiden 360 ik zei 200. Ze zeiden nee dus ik bedankte ze vriendelijk en ging door, deze broek was leuk maar niet super super.
Kraam 2, wauw!!! Deze broek is mooi!!!!!! Moet ik hebben!!
380 bath (again) 150, nee deze man ook niet. Hij pakte de broek en ging ermee weg (2 kraampjes verder waar ik hiervoor was) shit ze kennen elkaar!!!! (Of corse). Wij gingen er maar snel vandoor haha!
De andere 1000 kraampjes nergens meer zon mooie broek als kraam 2.. wel nog een mooie sarong gekocht (witch i really love en ik al veel aan gehad heb). Shit we hebben nog maar 7 minuten!! We moeten terug!!! Waar was kraam 2!? Alle mensen en kraampjes lijken op elkaar! Toch gevonden! Gelukkig stond er nu een andere man achter en hij zei 380, ik 250 hij 260! Oke deal!! Ik heb nu de broek voor ongeveer €7 haha nog steeds goedkoop. Maar mensen werken hier voor een WEEKloon van minimaal 300 tot maximaal 700 (in toerisme horeca en winkels).

Totally happy with my sarong and pants!! Ik was op tijd bij het motel terug, taxi was te laat, ThaiTime zoals dat heet. Altijd 20 tot 30 minuten te laat.
Kon ik nog mooi eten halen, vers fruit op de mark en twee flessen water.
Na een rit van 20 minuten (ThaiTime dus lees 40 minuten) kwamen we aan op station Bangkok, op de grond in het grote station, alle backpacks op een hoop en wij erbij. Bewoners die op de grond gingen zitten ipv de stoeltjes werden meteen weggestuurd door de politie. Ons lieten ze gewoon zitten. We zijn daar door heel wat Thaise mensen gefotografeerd en gefilmd!
Eenmaal in de trein waren er gewoon stoeltjes!! Moeten we hier slapen?? Ik had een bed voorgesteld...
Paar uur in de trein, kletsen muziekje opgezet, alles buiten gezien en ik heb het nog gefilmd voor jullie. Getto van Thailand, huisjes van spaanplaat, veel vuilnis, mooie natuur, mensen die lachend terug zwaaien.. alles! (Ik heb gisteren de fotos op de tablet gezet dus bij mijn volgende Wi-Fi ga ik proberen ze online te zetten).
Rond 20uur kwam een thaise man de stoeltjes omtoveren in stapelbedden! Super bedacht!
Oja de trein reed overdag zo'n.. 70 km/u..! Geen wonder dat het een 12uur rit is!!! Ramen waren open, konden zelfs niet eens volledig sluiten.
Ik sliep onder pris boven. Ik sliep in mijn bugsheet voor de hygiëne (lakenzak) en had mijn deken buiten mijn gordijntje van het bed gelegd, het was bloed heet dus de wind van het raampje was heerlijk! Koptelefoon op, half uurtje later was ik zo moe dat ik hem af deed en ben gaan slapen, heerlijk, om half 9!!
Werd snachts wakker van de kou. Mijn raam zo ver mogelijk dicht gedaan, mijn lichaam voelde koud aan en ik had last van mijn nek (en een verkoude neus). Wilde mijn dekentje pakken maar die was weg gehaald!!! Waarschijnlijk omdat ik het buiten mijn hutje gelegd had.. rest van de nacht was erg koud maar ik heb toch nog gewoon geslapen.
Oja wc in de trein is een gat in de grond (zonder pot en zoals gewoonlijk hier, zonder wc papier).

Aankomst op het station, dag 4.
We zijn gewekt om 5 uur sochteds en kwamen half 6 aan. Ontbeten in een eet tentje (met Wi-Fi!!!!!), pap mam gebeld, die sliepen al, Mickel geappt (in Nl was het 0:30uur) en hij was nog wakker!! Mickel gebeld en Henry gebeld (die sliep al dus klonk erg slaperig :).
Was leuk jullie weer te horen!! Xxx
De taxi bus vetrekt dus Wi-Fi is weer weg. Bij een tussenstop moesten we zwemkleding aan doen en heb ik zonnebrand gekocht waar GEEN bleekmiddel in zit. Alle mensen hier willen een witte huid, ze zullen wel jaloers zijn op mijn kleur haha!
Maar het zou bloedheet worden vandaag met een hele scherpe zon en een 2 uur durende boot tocht (wat de zon weerkaatst) dus ik met mijn albino huid was gewaarschuwd.
Taxi stopt, wauw wat een uitzicht!! We gaan hier de longtail boot op, op naar Koh Sok. Heerlijke boot tocht! Shirt op mijn hoofd, zonnebril, tshirt, sarong en heel veel zonnebrand creme. Schitterend uitzicht rondom ons van bergen met bomen en rotsen in de kleuren rood zwart wit bruin, alle kleuren druipen naar beneden (verticaal), turkoois water, blauwe frisse warme lucht en een scherpe zon! Pitstop, we mogen eindelijk het water in!!!! Hier verlang ik naar sinds ik in Thailand ben!
Heerlijk! Het water is zelfs warm!!! Na een half uur gaan we weer de boot in, opdrogend door de warme wind en zon.
Hutjes langs het water komen in beeld, hier gaan wij slapen!!!!! Welkom op Koh Sok!!!! Het mooiste eiland van Thailand. Je hoort niets! Alleen vogels. Het water is ontzettend vlak, er zijn kajaks en we drinken ons eerste biertje om 10 uur sochtends haha! We hebben er al een hele dag op zitten.
Ik ben gaan kajakken met wat meiden en daarna relaxen op onze eigen steiger. Muziekje erbij, in het water op het dek, op de boomstam in het water. Elkaar eraf geduwd (ik zit nu vol blauwe plekken) en heel veel zonnebrand creme.
De dag dreef heerlijk voorbij, we hadden dinner om 18:30, was alweer ontzettend lekker, veel groente fruit rijst en vandaag groene curry.


a het eten was het donker, zon komt heel snel op en gaat heel snel onder. We hebben nog wat spelletjes gedaan met de hele groep, hartstikke dubbel gelegen om Jenn (een gipsey uit Engeland, ze is gewoon niet zo snugger) omdat ze geen een doodsimpel spelletje snapte. Naar bed om 22 uur, mijn roommate was Milou, ze komt uit Zwitserland en werkt bij de reisorganisatie. Gekletst over het leven, werk, cultuur verschillen, relaties en onzin. Fotos van thuis laten zien en zijn gaan slapen rond twaalf uur, was een hele lange dag.
Milou heeft mij aangeboden bij ze te komen werken, verteld hoe makkelijk alles gaat ivm werk zoeken en van baan wisselen als je het niets vind, van praktische zaken tot het financiële plaatje, ze heeft mijn hoofd vol gemaakt van mooie suggesties. Ik ben en blijf een dromenvanger..

Snachts word de stroom uitgezet en kreeg ieder huisje een lampionnetje. Ik moest nog even naar het toilet, de maan was zo helder het water zo stil, de vogels waren stil, this must be heaven!

Dag 5
Om 6:55 de wekker want om 7 uur hadden we ontbijt. Na het ontbijt met de boot naar de taxi bus en nu zit in in een 2 uur durende rit. Straks met de boot naar Koh Pang Hang het leukste meest uit een lopende eiland! Ben benieuwd!

Zware kramp in mijn hand van dit typen. Ik ga nog even relaxen hier in de bus (met airco en tv scherm met film).
Ik ben trouwens het minst verbrand van bijna heel de groep!! Sarong en liters zonnebrand en speciale factor was niet voor niets!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephany

Mijn naam is Stephany, ik heb 8 jaar in kapsalons gewerkt als kapster en heb altijd gedacht dat dit mijn bestemming zou zijn. Langzaam sloop het er in dat dit idee mij benauwde. Ik wilde mij nog niet vast pinnen op een en dezelfde plaats, hetzelfde land en dezelfde mensen. Ik wil gaan reizen! Ik wil zien wat er nog meer is in de wereld, waar ik kan helpen en waar nog wel de mooie dingen van de natuur in tact gehouden worden! In december 2014 heb ik een vaste baan aangeboden gekregen in de kapsalon waar ik werkte. Mijn derde contract werd verlengt en werd het een vaste. Helemaal top in deze economie waar menig mens heel wat voor over zou hebben. Ik wist niet goed wat ik ermee moest. Ik ging er vanuit dat ik, net als de rest van Nederland, moest zoeken naar een nieuwe baan dus ik zag mijn kans te reizen! Balen dus. Mijn collega is het gelukt zwanger te worden wat ze heel graag wilde en ik besloot na het zwangerschapsverlof mijn vleugels te spreiden. Ik heb na de kapsalon nog 3 maanden op school gewerkt als kappers docente en inmiddels werk ik bij het surf en snowboard merk Brunotti, zij geven mij de kans te werken en te reizen, top!! In oktober 2015 nam ik ontslag van mijn vaste baan om mijn ambities en wilde dromen te volgen, nu, begin 2016, start mijn eerste reis! Veel leesplezier, Liefs DreamCatcher.

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 7837

Voorgaande reizen:

18 Februari 2016 - 29 Maart 2016

Mijn eerste lange reis

Landen bezocht: